Merk Skoda
Model RAPID
kilometerstand 1234356 KM
Carrosserie Hatchback
Kleur Wit
Motorinhoud 1197 cc
Vermogen 63 kW (86 pk)
Transmissie Handgeschakeld
Bouwjaar 01-08-2014
Deuren 5
Brandstof Benzine
BTW/Marge marge
Kenteken 7-TXJ-80
abs
airbag bestuurder
airbags (voor)
airconditioning
alarmsysteem
boordcomputer
centr. deurvergr. (afstandbediening)
cruise control
deelbare achterbank (ongelijk)
electr. bedienbare buitenspiegels
electr. bedienbare ramen (voor)
getint glas
lichtmetalen velgen
navigatiesysteem
radio/cd speler
sportstoelen
startonderbreker
stuurbekrachtiging
traction control
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie
: 5 versnellingen
Handgeschakeld
Aandrijving
: Voorwielaandrijving
Bandenmaat: 215/45 R16
Acceleratie (0-100): 11
7 s
Topsnelheid: 180 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 448 x 171 x 146 cm
Wielbasis: 260 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.050 kg
Laadvermogen: 560 kg
GVW: 1.610 kg
Max. trekgewicht: 900 kg (ongeremd 570 kg)
Interieur
Interieur
: Zwart
Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 114 kg
Energielabel: B
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 4
9 l/100km (1 op 20
4)
Brandstofverbruik in de stad: 5
9 l/100km (1 op 16
9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4
3 l/100km (1 op 23
3)
Staat
Aantal sleutels: 2 (1 handzender)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 102 - € 115 per kwartaal
MEER FOTO`S VOLGEN!!!!!!!
Goede misleiding
Er lijkt zich een trend te ontwikkelen in autoland. Betaalde je voorheen extra als je een stel extra deuren of meer ruimte wenste
nu is dat bij enkele modellen precies het omgekeerde. Zo reden we onlangs met de MINI Paceman die duurder is dan de Countryman
maar ook minder praktisch. Niet alleen premium merken passen dit 'trucje' toe
ook Skoda waagt zich er aan. Begin vorig jaar kwam het Tsjechische merk met de splinternieuwe Rapid. Met z'n sedan-achtige uiterlijk ziet hij er netjes
maar niet erg spannend uit. Wél biedt hij een zee aan ruimte
met een bagageruimte van 550 liter als kers op de taart. Om een groter publiek aan te spreken - ook degene die wel een hipper design verlangt - is er nu de Spaceback. Korter en met minder bagageruimte
dus de naam is misleidend. Of deze carrosserievariant wel een nuttige toevoeging is
zal blijken uit een uitgebreide test.
Toen we reden met de hatchback
viel het ons op dat het design vooral tijdloos en zonder fratsen is. Het is ietwat een grijze muis
die zonder opvallen opgaat in de massa. Kleur en velgen moeten het onderscheid geven voor de hatchback. Hoe anders is het bij de Spaceback. Dankzij zijn meer afgeronde daklijn
het grotere glasoppervlak aan de zijkanten en het knikje in de ruit net voor de D-stijl is de Spaceback een auto die lekkerder op het netvlies ligt. Het design is een stuk beter in balans dan dat van de hatchback.
Met een lengte van net iets meer dan 4.30 meter is hij een kleine 20 centimeter korter. De overige maten zijn zo goed als hetzelfde. Zeker met de fraaie 17 inch velgen en het grote glazen dak
is de Rapid Spaceback een goed uitziende auto. Optioneel kan er tevens een verder doorlopende achterruit gemonteerd worden. Hoewel we het niet gemist hebben
geeft het de auto wel een extra aparte uitstraling
Bovengemiddeld ruim
Wie mooi wil zijn
moet pijn lijden. Dat geldt in dit geval níet voor de zitruimte voor de inzittenden. Net als bij de hatchback is er ruim plek voor benen
zowel vóór als achterin. Je zit - voor een auto van dit formaat - wat dicht bij elkaar
maar drie kinderen zitten achterin nog steeds als vorsten. Geheel achterin zit het 'pijnpunt'. De enorme bagageruimte van 550 liter is geslonken naar 415 kubieke decimeters. Hoewel de afname flink is
is de ruimte nog steeds bovengemiddeld. Vergelijkend met bijvoorbeeld de - duurdere en hoger in de markt staande - Volkswagen Golf
dan biedt de Spaceback 25 liter meer plek voor boodschappen met de bank omhoog en zelfs 90 liter meer als je deze omlegt.
Opties maken het leuk
Dat je de Rapid Spaceback gezien zijn lengte en vorm zou kunnen vergelijken met een Volkswagen Golf is een compliment. Toch loopt deze vergelijking mank gezien de tien centimeter smallere koets en een aanmerkelijk minder hoogwaardig interieur. Vooral dat laatste laat je merken in een budgetauto te zitten. Voor het oog ziet het er wel redelijk uit
maar de gebruikte kunststoffen zijn keihard. Gelukkig fleuren de zilverkleurige panelen op het dashboard en het stuur het geheel wat op. Als 'Ambition Businessline' is de auto voorzien van de nodige luxe zoals een multimedia/navigatiesysteem met touchscreen
airconditioning
elektrische ramen vóór en cruise-control. Onze testauto was daarbij onder andere voorzien van climate-control
elektrische ramen achter
een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
parkeersensoren achter
een middenarmsteun tussen de voorstoelen en het al eerder genoemde enorme glazen dak. Dat laatste zorgt voor een hoop licht in het interieur en is een absolute aanrader.
Extra paarden bij de kudde
Fabrikanten geven in het algemeen vermogens en acceleratietijden op die wat rooskleuriger zijn dan de betreffende auto in de praktijk kan waarmaken. Hoe anders is het in het geval van de 1.2 TSI in het vooronder van de Rapid. Het is net of Skoda het hek van het weiland een nacht open heeft laten staan. Níet dat er paarden zijn weg gelopen
maar juist dat er een aantal zijn toegevoegd aan de kudde. Op papier levert de motor 86pk
maar dat lijkt in de praktijk een stuk hoger. De motor heeft in ieder geval geen enkele moeite om de 1.050 kilogram zware auto in beweging te zetten en te houden. In 11
7 seconden wordt - volgens de fabrikant - de '100' aangetikt. Accelereren gaat gepaard met een prettig klinkende brom. Rijd je op een constante snelheid
dan hoor je de motor niet of nauwelijks.
Extra paarden bij de kudde
Fabrikanten geven in het algemeen vermogens en acceleratietijden op die wat rooskleuriger zijn dan de betreffende auto in de praktijk kan waarmaken. Hoe anders is het in het geval van de 1.2 TSI in het vooronder van de Rapid. Het is net of Skoda het hek van het weiland een nacht open heeft laten staan. Níet dat er paarden zijn weg gelopen
maar juist dat er een aantal zijn toegevoegd aan de kudde. Op papier levert de motor 86pk
maar dat lijkt in de praktijk een stuk hoger. De motor heeft in ieder geval geen enkele moeite om de 1.050 kilogram zware auto in beweging te zetten en te houden. In 11
7 seconden wordt - volgens de fabrikant - de '100' aangetikt. Accelereren gaat gepaard met een prettig klinkende brom. Rijd je op een constante snelheid
dan hoor je de motor niet of nauwelijks. Richels en gaten worden duidelijk doorgegeven aan de inzittenden. Het positieve gevolg is dat de besturing strak en direct is. Daarbij helt de auto nauwelijks over en stuur je hem met plezier over bochtige wegen.
Méér heb je niet nodig
Zoals we aan het begin al schreven
biedt de Spaceback - al doet z'n naam dat niet vermoeden - meer binnenruimte voor een iets hogere prijs. Uit het oogpunt van een fraaier ogende koets ietwat praktisch nut inleveren is de auto vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Paceman en de Evoque. Toch is er één groot verschil ten opzichte van deze auto's. Als Skoda enkel de Spaceback had gevoerd
hadden we nooit het verlangen naar nóg meer ruimte gehad. Hoewel wat aan de smalle kant
biedt de Spaceback een bovengemiddelde binnenruimte. Zelfs vergeleken met auto's uit een hoger segment. Met deze Skoda is het daarbij een scherpe aanbieding voor een prettig ogende en ruime auto. Verlang je meer ruimte
maar ben je bereid in een minder fraaie auto te rijden
dan is de hatchback de betere keuze.
= Bedrijfsinformatie =
Wij streven naar zo hoog mogelijke kwaliteit voor een scherpe prijs
wij hanteren op alle voertuigen een *standaardpakket €365
=
deze prijs is gebaseerd op een meeneemprijs.
Ook is er de mogelijkheid optioneel 6 maanden / 12 maanden Autotrust GARANTIE voor voertuigen tot 12 jaar oud of 200.000 km
valt het voertuig van uw keuze buiten deze voorwaarden dan gaat de aflevering in overleg.
*standaardpakket:
- Tenaamstelling van de auto - Vrijwaring van eventuele inruilauto - Rem controle - Geldige APK - Brandstof € 25
= - Controle van verlichting - Controle van motor-oliepeil
zo nodig bijvullen - Controle van koelvloeistof
zo nodig bijvullen - Controle van bandenspanning
zo nodig bijvullen -
Interieur
wordt grondig chemisch gereinigd - Exterieur zal nagenoeg zijn oorspronkelijk staat terug krijgen d.m.v. complete Polijst-/Wax- & Poetsbeurt.
Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie
maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.
U bent van harte welkom deze auto te komen bekijken!
Gezien onze hoge omloopsnelheid is het raadzaam ons te bellen of stuur een WhatsApp (06-38169595) voordat u vertrekt om te informeren naar de beschikbaarheid
dit om onnodige teleurstelling te voorkomen.
Bolide Boetiek
Zilverstraat 64
2544 EL
Den Haag
06- 38 16 95 95
Geopend op :
Maandag 10:00 uur tot 17:00 uur
Dinsdag 10:00 uur tot 17:00 uur
Woensdag Gesloten
Donderdag 10:00 uur tot 17:00 uur
Vrijdag Gesloten
Zaterdag 10:00 uur tot 16:00 uur
Zondag Gesloten